Konvergencia a jej využitie
v marketingu
1. Rozdiel medzi tradičným a konvergentný riadením firmy
2. Konvergencia v marketingu
3. 5 princípov, na ktoré nezabudnúť
Konvergentný = sledovanie rovnakého cieľa, súčinnosť
Divergentný = odlišnosť, rozdielnosť (majú divergentné názory na politické dianie)
1. Rozdiel medzi tradičným a konvergentným riadením firmy
Tradičný prístup
- Oddielenia nespolupracujú dostatočné aj na miestach, kde je to možné
- Neefektívny spôsob riadenia firmy a projektov
- Dlhý rozhodovací proces, množstvo nezjednotených pravidiel a procesov v rámci jednej firmy
Konvergentný prístup
- Oddelenia v jednej firme intenzívne spolupracujú
- Efektívny a rýchlejší proces riadenia firmy pri vývoji a zavádzaní noviniek
- Rovnaké postupy a procesy vo firme
Snaha všetkých dosiahnuť cieľ firmy
Príklad: Pridanie nového produktu do portfólia, spustenie jeho predaja a reklamnej kampane
- Marketing zabezpečí plán pre komunikáciu so zákazníkom
- IT oddelenie pridá produkt na e-shop
- Logistika zabezpečí dosatočný počet produktov v správnom čase, kedy sa spustí marketingová kampaň
- Zákanzícky servis je pripravený zodpovedať všetky otázky a neistoty zákazníkov
2. Konvergencia v marketingu
Príklad: Propagácia produktu rôznymi médiami
Rozohdli sme sa použiť divergentné média (rozličné média) s použitím konvergentných princípov.
- Leták obsahuje QR kód pre presmerovanie na web
- TV reklama obsahuje zľavový kód, ktorý môže užívateľ uplatniť v e-shope
- Rádiový spot zahŕňa názov web stránky, aby užívateľ našiel a zistil viac info
QR kód môže užívateľ jednoducho pomocou smartfónu oskenovať a dostať sa hneď na produktovú stránku, kde je jeho bližšia špecifikácia a možnosť nákupu. TV reklamu sme tiež prepojili s internetovým prostredím a poskytli zľavový kód, ktorý divák ľahko uplatní v nákupnom košíku e-shopu. Rádiový spot, ktorý si poslucháč vypočuje v aute obsahuje názov internetového obchodu, ktorý môže doma z pohodlia gauča navštíviť.
Je dôležité vytvoriť stratégiu, ktorá bude spájať online a offline svet tak, aby šírila rovnaké posolstvo o značke a zákazník bude môcť iteragovať online ale aj offline.
3. 5 princípov, na ktoré nezabudnúť
1. Zákazník je stredobodom diania
Všetky aktivity sú vykonávané tak, aby reagovali na zákaznícke potreby. Reflektujte zmeny postupov na základe zákazníckeho správania.
2. Využitie dát
V aktuálne digitálnej dobe dokážete analyzovať množstvo dát, ktoré umožnuje lepšie pochopiť správanie a potreby zákazníkov. Využite všetky dáta, ktoré máte dostupné, snažte sa medzi nimi nájsť prepojenia a definovať tak nákupnú
- web analytika
- údaje z predajného oddelenia
- dáta reklamných kampaní
- údaje o sledovateľoch na sociálnych sieťach
- dáta z mobilných aplikácií
3. Zjednotená a načasovaná správa cez všetky kanály
- dôležitá súčasť konvergencie
- každý produkt a služba musí byť dôkladne analyzovaná, z dôvodu určenia nákupného cyklu zákazníka a definovania v ktorom kroku sa zákazník práve nachádza, len potom dokáźeme správne načasovať a pripraviť reklamu
4. UVP, USP – Unique Value Proposition, Unique Selling Point
- jedinečné hodnota, ktorá vás odlišuje od konkurencie a presviedča zákanzíka, že by mal nakúpiť práve od vás. Musí byť použitý v každej marketingovej kampani a byť viditeľný na každej landing page
- opisuje benefit vášho produktu/služby
5. User Generated Content – Obsah Tovrený zákazníkom
Kedže všetko úsilie smerujete k zákazníkoví, môžete ho priamo zapojiť do tvorby obsahu. V marketingových kampaniach na sociálnych sieťach môžete využiť obsah tvorený užívateľmi a veľmi efektívne bez ďalších nákladov pomôcť vašej značke virálnemu rastu.
Výborným príkladom sú #hastagy na sociálnych sieťach na Slovensku najmä na Instagrame.
#shareacoke
Kampaň Coca-coly, ktorá mala obrovský úspech vo viac ako 80 krajinách na celom svete. “Coca-cola” na obale fľase bola nahradená krstným menom.
Cieľom chytľavej kampane bol nákup fľaše s úmyslom jej darovania blízkej osobe.
KONZULTÁCIA ONLINE MARKETINGU S EXPERTOM ZADARMO
Zistite ako môže vaše podnikanie rásť s využitím špičkového digitálneho marketingu.
Nezáväzná, 30 minútová konzultácia digitálneho marketingu.
Nestrácajte zákazníkov, kliknite na tlačidlo a naplánujte hovor ešte dnes